Salibandy vie kohderyhmätutkimuksen uudelle vuosikymmenelle arvopohjaisella segmentoinnilla - vastaa kyselyyn !

Salibandyliiga julkaisi maanantaina 18.5. kyselyn, jonka avulla tutkitaan monipuolisesti lajin harrastajia ja seuraajia. Tutkimushankkeessa tiiviisti mukana oleva kauppatieteiden tohtori ja suomalaisen urheilumarkkinoinnin eturivin asiantuntijoihin kuuluva Arto Kuuluvainen (alakuvassa) markkinointitutkimusyritys M3 Researchilta kuvaa tutkimusta seuraavasti:

– KäynnisArto Kuuluvainensä olevan tutkimushankkeen tavoitteena on muun muassa profiloida lajin harrastajat, tutkia Salibandyliigan seuraajien motiiveja sekä tehdä arvopohjainen segmentointi lajiliiton jäsenistölle. Tämä tieto tulee jatkossa olemaan arvokasta esimerkiksi lajiviestinnän ja yritysyhteistyön kehittämisen näkökulmista.

– Uskallan väittää, ettei vastaavan mittakaavan tutkimushankkeita ole suomalaisessa urheilussa juurikaan toteutettu. Onkin hienoa nähdä, että salibandylla suhteellisen nuorena lajiliittona on vahva halu olla suomalaisen urheilukentän eturintamassa myös asiakasymmärrykseen ja tutkittuun tietoon perustuvan johtamisen suhteen. Perinteisestihän suomalainen urheilu on nojannut lähinnä fiilispohjaiseen päätöksentekoon, hän jatkaa.

Tutkimukseen vastaaminen vie vastauksistasi riippuen noin 5-25 minuuttia.

Kaikki vastaukset käsitellään täysin luottamuksellisesti ja nimettöminä. Sinua ei tulla yhdistämään vastauksiin, yritä vain miettiä mahdollisimman totuudenmukaiset vastaukset annettuihin kysymyksiin, näin autat meitä parhaiten.

Pyydämme Sinua vastaamaan kyselyyn viimeistään 28.5.2016 mennessä.

Kyselyyn voivat vastata vähintään 15 vuotiaat henkilöt.

Salibandyliiga arpoo kyselyyn vastanneiden kesken useita tuotepalkintoja, kuten esimerkiksi huippuluokan salibandymailoja.

Lisäksi tutkimuksen toteuttaja M3 Research arpoo Superlahjakortteja (4 kpl, á 50 euroa) niiden kesken, jotka haluavat liittyä M3 Paneeliin ja vastaanottaa kyselyjä myös jatkossa.

Ylempi kuva: Joni Winsten / Superfinaali

Jaa artikkeli