Anna mahdollisuus -kampanjan avulla iloa sadoille lapsille ja nuorille

Ensimmäistä kertaa MM2020-kumppaneiden kanssa toteutetun kampanjan lahjoitusten määrä ylitti odotukset.

Anna mahdollisuus -hyväntekeväisyyskampanjan avulla sadat Suomessa asuvat vähävaraisten perheiden lapset ja nuoret saavat itselleen toivotun harrastusvälineen. 

Kampanja-aikana 1.8.-18.8.2019 kerättiin lasten ja nuorten harrastusvälineitä lahjoitettavaksi Hope ry:n kautta vähävaraisille perheille. Keräyspisteinä toimivat Stadiumin ja Starkin myymälät ympäri Suomea. Mukana oli yhteensä 42 liikettä. Lahjoituslavoja kertyi keskimäärin yksi myymälää kohden, lisäksi saatiin 15 ylimääräistä laatikkoa harrastusvälineitä.

Valtakunnallinen hyväntekeväisyyskampanja linkittyy ensi vuoden joulukuussa Helsingissä pelattaviin miesten salibandyn MM-kisoihin. Kampanjan takana ovat Salibandyliitto yhteistyössä vuoden 2020 kotikisojen kumppaniverkoston sekä Hope ry:n kanssa.

Suomen Salibandyliiton MM-kotikisojen tapahtumajohtaja Hanne Pirkola on tyytyväinen kampanjan tuloksiin.

– Olemme iloisia, että kumppaniyritykset lähtivät todella aktiivisesti mukaan ja järjestivät eri toimenpiteitä lahjoitusten keräämisestä niiden toimittamiseen ja viestintään. Kampanja koettiin myös salibandyn harrastajien keskuudessa sydämenasiaksi. Maajoukkuepelaajat haastoivat toisia lajiharrastajia ja salibandyseuroja lahjoittamaan. Haluan koko Salibandyliiton puolesta kiittää kaikkia osapuolia sekä lahjoituksen tehneitä henkilöitä. Yhdessä saimme aikaan hyvän kierteen sekä saavutimme tärkeälle asialle laajan näkyvyyden. Liikunnan ilo kuuluu kaikille, Pirkola korostaa.

Anna mahdollisuus -kampanjan yhteiseksi tavoitteeksi asetettiin, että jokainen apua tarvitseva lapsi ja nuori saisi hänelle sopivan urheiluvälineen perheen taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostilan mukaan kampanja näkyy positiivisesti yhdistyksen toiminnassa. Lahjoitukset on otettu hymyssä suin vastaan Hopen eri toimipisteissä. Suurinta iloa kuitenkin tuottaa kohtaamiset avuntarvitsijoiden kanssa.

– Minulle soitti pieni poika ja toivoi salibandymailaa. Oli todella koskettavaa voida antaa hänelle se ja nähdä ilo lapsen kasvoilla. Voidaan sanoa, että kampanja on hyvin onnistunut. Julkiset hyväntekeväisyyskampanjat paitsi tuovat konkreettisia lahjoituksia, ne myös tuovat tärkeän asian esiin, päättää Hostila.

Kiitos kaikille kampanjaan osallistuneille! 

Jaa artikkeli