SSBL Salibandy Oy:n organisaatiomalli uudistuu – "Kasvu lisännyt kumppaneiden kiinnostusta"

SSBL Salibandy Oy:n organisaatio 1.2.2018 alkaen: toimitusjohtaja Kimmo Nurminen (FM), myyntipäällikkö Mikko Aikko, markkinointipäällikkö Toni Nikunen (KTM) ja avainasiakaspäällikkö Pauliina Virén (LitM, HuK).

SSBL Salibandy Oy päivittää toimintamalliaan tukemaan salibandyn voimakasta kasvua. Päivitetyssä organisaatiomallissa myyntipäällikön toimenkuvan lisäksi on markkinointipäällikkö ja avainasiakaspäällikkö. SSBL Salibandy Oy:n toiminnasta vastaa toimitusjohtaja.

SSBL Salibandy Oy:n organisaatio 1.2.2018 alkaen: toimitusjohtaja Kimmo Nurminen (FM), myyntipäällikkö Mikko Aikko, markkinointipäällikkö Toni Nikunen (KTM) ja avainasiakaspäällikkö Pauliina Virén (LitM, HuK).

– Salibandyn harrastajamäärien ja rekisteröityjen pelaajien lukumäärän kasvu on merkittävästi lisännyt yhteistyökumppaneiden kiinnostusta olla mukana salibandyssä. Haluamme päivittää toimintatapaamme vastaamaan lisääntyneeseen kysyntään. Salibandyn asenne näkyy halussa toimia rohkeasti, edelläkävijän asenteella ja pyrimme tuomaan kumppanuuksien hoitoon aitoa vuorovaikutteisuutta, löytämällä uusia tapoja onnistua yhdessä. Avainasiakaspäällikön toimenkuva tukee tätä tahtotilaa, toimitusjohtaja Nurminen kommentoi.

SSBL Salibandy Oy:ssä avainasiakaspäällikön ja Salibandyliigan markkinointipäällikön toimenkuvat ovat uusia. Aiemmin Oy:n pääluku on ollut kolme vakituista työntekijää, nyt määrä nousee neljään.

– Maajoukkueiden kansainvälinen menestys on kirittänyt myös Salibandyliigaa kehittymään, ja katsojakeskiarvot ovat olleet 10 prosentin nousussa. Salibandyliiga on kehittynyt kansallisesti merkittäväksi palloilusarjaksi ja sen markkinointiin kannattaa kohdentaa entistä enemmän resurssia, Nurminen painottaa.

Salibandyliigan kehitystyötä tehdään yhdessä liigaseurojen kanssa. Markkinointipäällikön toimenkuva mahdollistaa entistä yhteisöllisemmän tavan toimia. Markkinointipäällikön toimenkuvassa Salibandyliigan kokonaisvaltainen markkinointi on merkittävässä asemassa.

– Uusi rooli avaa mahdollisuuden Salibandyliigan tunnettuuden ja kiinnostavuuden nostamiseen yhteistyössä liigaseurojen kanssa. Kasvavat yleisömäärät toimivat hyvänä kannustimena Salibandyliigan brändiarvon kehittämiseen, jolloin voimme yhdessä tukea Salibandyliiton strategiaa olla Suomen suurin joukkuepeli ja maailman paras salibandy, Toni Nikunen linjaa.

Jatkossa myyntipäällikkö Mikko Aikko keskittyy entistä paremmin uusien kumppanuuksien kartoittamiseen, yhteistyön aloittamiseen ja Salibandyliiton tapahtumien ja toiminnallisten konseptien kaupallistamiseen. Keskeistä toiminnan onnistumiselle on saumaton yhteistyö Oy:n ja Salibandyliiton toimihenkilöiden välillä.

– Optimoimalla osaaminen ja kohdentamalla resurssit järkevästi lisäämme mahdollisuuksia kuluttaa salibandya entistä monipuolisemmin. Salibandyn slogan Love the Way You Play pitää sisällään kaupallisesti merkittäviä ulottuvuuksia, joita tehty organisaatiopäivitys tukee, Nurminen päättää.

SSBL Salibandy Oy on Suomen Salibandyliitto ry:n 100-prosenttisesti omistama yritys, joka on perustettu maaliskuussa 1999. SSBL Salibandy Oy vastaa salibandyn kaupallistamisesta, yhteistyösopimuksista ja niiden hoitamisesta, sekä Salibandyliiton tapahtumien myynnistä ja markkinoinnista. SSBL Salibandy Oy omistaa maajoukkueiden, Salibandyliigojen ja Divarin myynti- ja markkinointioikeudet. SSBL Salibandy Oy:n liikevaihto vuonna 2016 oli 1,2 miljoonaa euroa.

organisaatio_kaavio_700.jpg

Jaa artikkeli