Salibandyliitto uudisti verkkosivustonsa – vuosittain 65 miljoonaa sivulatausta

Uusi verkkosivusto on aiempaa käyttäjäystävällisempi. Osoite on tuttu ja turvallinen: salibandy.fi.

Salibandyn F-liigan historian ensimmäinen verkkosivusto julkaistiin toukokuun lopussa 2020. Nyt vuorossa oli Salibandyliiton uuden sivuston julkaisu.

– Tavoitteenamme on tarjota jatkossa parempaa käyttökokemusta. Tietoa on saitilla paljon, mutta nyt paremmin löydettävissä. Uutis- ja artikkelisisällöt ovat tottakai edelleen isossa roolissa, Salibandyliiton viestintäpäällikkö Jussi Ojala kommentoi ja jatkaa:

– Uudistus on merkittävä, sillä Salibandyliitto järjestää vuosittain noin 30 000 ottelua yli 800 jäsenseuralleen. Vuonna 2019 salibandy.fi-sivusto keräsi 65 miljoonaa sivukatselua.

Uudistuksen yhteydessä rakennettiin rajapinnat uusiksi Nodeon Sports Oy:n ylläpitämään tilasto- ja tulospalveluun. Sarjat ja ottelut ovat haettavissa tulospalvelusta uuden sarjavalitsimen avulla. Omaa tulospalvelunäkymää voi räätälöidä asettamalla sarjoja suosikeiksi.

Sivuston osoite on tuttu salibandy.fi. Myöskään ulkoasu ei tarjoa suuria yllätyksiä, sillä ilme on rakennettu vuonna 2017 tehdyn Salibandyliiton brändiuudistuksen pohjalle.

Palveluntarjoajana sekä F-liigan että Salibandyliiton verkkosivustojen rakentamisessa toimii Geniem Oy.

– WordPress-pohjalle rakennettua saittia on aiempaa helpompi jatkokehittää. On myös tunnustettava, että erikoisen koronakevään takia kaikkea ei ehditty viilata saitille kuntoon toivotussa ajassa, joten jatkokehitystä on luvassa lähiviikkoinakin. Ja kuten aiemminkin: otamme avosylin vastaan ihan kaikki ruusut ja risut. Huomiot ja jatkokehitystoiveet kannattaa tähdätä suoraan viestintäpäällikön sähköpostilaatikkoon, Ojala sanoo.

Lisätietoa:

Jussi Ojala
Viestintäpäällikkö
viestinnän kokonaisvastuu, sisällöntuotanto ja sen suunnittelu, mediayhteydet, maajoukkuetoiminnan viestintä

Jaa artikkeli