Salibandyliitto ja i2 yhteistyöhön kumppanimyynnistä

Markkinointiosakeyhtiö i2 sopimukseen Suomen salibandymaajoukkueiden sekä Salibandyliiton muiden tuotteiden ja palveluiden kumppanimyynnistä ja tuotteistuksesta.

Aiemmin salibandyn kaupallistaminen on ollut Suomen Salibandyliitto ry:n omistaman SSBL Salibandy Oy:n vastuulla. Keväällä julkaistiin Salibandyliigan uusi strategia, jonka tuloksena SSBL Salibandy Oy keskittyy jatkossa Salibandyliigan kaupallistamiseen. Näin ollen maajoukkueiden kumppanimyynti siirtyy liiton vastuulle 1.5.2020 alkaen ja Salibandyliiton muiden tuotteiden ja palveluiden osalta heti.

Muutosten yhteydessä Salibandyliitto on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen kumppanimyynnistä ja tuotteistuksesta Markkinointiosakeyhtiö i2:n kanssa.

– Olemme tehneet yhteistyötä i2:n kanssa jo MM2020-projektin kumppanimyynnissä ja markkinointiviestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa. Tämä yhteistyö on sujunut hyvin. Nyt yhteisenä tavoitteenamme on rakentaa pitkäjänteinen ja tuloksekas yhteistyö i2:n kanssa, Salibandyliiton toiminnanjohtaja Kari Lampinen linjaa.

– MM2020-kisojen kumppanuudet on käytännössä myyty loppuun, vaikka kisoihin on vielä yli vuosi. Huippusalibandyllä on nyt siis kaupallista vetovoimaa ja on hienoa päästä jatkamaan tätä työtä maajoukkueiden kanssa, toteaa Markkinointiosakeyhtiö i2:n toimitusjohtaja Ari Rauhala ja jatkaa:

– Salibandyllä on myös merkittävä kansantaloudellinen rooli eri ikäisten suomalaisten liikuttajana, joten on erittäin innostavaa lähteä selvittämään, mitä tuloksia saamme sillä rintamalla aikaiseksi.

Kuvateksti: Markkinointiosakeyhtiö i2 huolehtii jatkossa Suomen salibandymaajoukkueiden sekä Salibandyliiton muiden tuotteiden ja palveluiden kumppanimyynnistä ja tuotteistuksesta. Salibandyliiton toiminnanjohtaja Kari Lampinen (vas.), Markkinointiosakeyhtiö i2:n toimitusjohtaja Ari Rauhala ja Salibandyliiton puheenjohtaja Risto Kauppinen ovat luottavaisia alkavaan yhteistyöhön.

Salibandyliitto on vuonna 1985 perustettu valtakunnallinen liikunta- ja urheilujärjestö, jolla on yli 800 jäsenseuraa. Salibandy on Suomen nopeimmin kasvava ja kehittyvä joukkueurheilulaji. Salibandyllä ja sählyllä on Suomessa yhteensä noin 400 000 harrastajaa, ja rekisteröityneitä pelaajia ja harrastajia on jo noin 66 000.

Markkinointiosakeyhtiö i2 on toimintansa vahvasti tarinallisuuteen pohjaava suunnittelutoimisto. Yrityksen palveluvalikoimaan kuuluvat liiketoiminnan kehittäminen, markkinointiviestintä, tapahtumat, videotuotannot ja sponsorointi. i2:n toimipisteet ovat Helsingissä ja Tampereella ja yhtiön palveluksessa on 43 henkilöä.

Jaa artikkeli