Salibandyliigan strategiatyö käynnissä – toteuttajana Republic of Communications

Salibandyliigan päivitetty strategia valmistuu kevään aikana. Sen selkeänä tarkoituksena on Salibandyliigan kaupallisen arvon kasvattaminen.

Salibandyliigalle on valmistumassa strategia. Työn toteuttaa viestintätoimisto Republic of Communications, ja sen selkeänä tarkoituksena on Salibandyliigan kaupallisen arvon kasvattaminen.

Strategian suunnittelu aloitettiin liigaseurojen aloitteesta, ja tarkoitus on luoda jatke Salibandyliiton Strategia 2028:lle tukemaa sen tavoitteita. Strategiassa määritellään yhteiset tavoitteet ja yhteinen suunta Salibandyliigan kehittämiselle.

Strategiaprosessi aloitettiin lokakuussa, ja vuoden 2018 loppuun mennessä selvitettiin, missä tähän saakka on menty. Marraskuun aikana kartoitettiin nykytilaa ja toiveita strategiatyöhön, haastateltiin liigaseurojen edustajat ja yritysmaailmaa, pelaajia ja valmentajia, Salibandyliiton ja SSBL Salibandy Oy:n hallituksen henkilökunta ja hallitukset ja kuultiin myös median edustajia sekä lukuisia muita vaikuttajia. Pohjatyön kruunasi laajalle kohderyhmälle tehty tutkimus.

strategia_2_700.jpg

– Salibandyliigan strategiatyölle ei parempaa ajankohtaa voisi olla, sillä liigaseuroissa on aitoa halukkuutta viedä kotimainen liiga maailman parhaaksi, joka myös tukee maajoukkueen menestystä tulevina vuosina, SSBL Salibandy Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Nurminen kommentoi ja jatkaa:
– Strategiatyö antaa arvokkaita elementtejä rakentaa yhdessä kaupallisesti kiinnostavampaa liigatuotetta ja lisätä sen mielenkiintoa niin kuluttajien kuin median näkökulmasta. Republicin osaaminen urheilun kaupallistamisesta näkyy strategiatyössä ja sen jalkauttaminen käytäntöön on strategiatyön onnistumiselle oleellista.

Prahan voitokkaiden MM-kisojen aikana strategian suunnittelijat esittelivät työn vaiheita muun muassa Salibandyliiton ja SSBL Salibandy Oy:n yhteistyökumppaneille.

Strategiatyö valmistuu kevään 2019 aikana.

– Edellytys strategian onnistumiselle on, että kaikki toimijat sitoutuvat yhdessä sovittuihin tavoitteisiin, mittareihin ja toimintamalleihin ja innostuvat yhteisistä tavoitteista ja suunnasta, Republic of Communicationsin johtava viestintäkonsultti Vili Nurmi katsoo jo kohti toteutusta.
– Täytyy tehdä pitkäjänteistä duunia ja uskaltaa tehdä koviakin päätöksiä.

Kuvassa SSBL Salibandy Oy:n hallituksen jäsenet Tomi Auremaa, Peter Vesterbacka ja Heikki Vienola (puheenjohtaja) sekä SSBL Salibandy Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Nurminen. Etualalla myös Salibandyliigan strategiatyötä tekevän Republic of Communicationsin Vili Nurmi (vas.) sekä Jani Engberg (oik.). Kuva: Jussi Ojala

Jaa artikkeli