Salibandy sai uuden brändistrategian ja ilmeen: ”Kohti entistäkin vahvempaa tulevaisuutta”

Salibandyliiton uusi visuaalinen ilme julkistettiin perjantaina 8. syyskuuta 2017 Suomi-Ruotsi-maaottelutapahtumaa ennen pidetyssä mediatilaisuudessa. Uudella ilmeellä vahvistetaan salibandyn mielikuvaa laajalla rintamalla.

– Salibandylle on luotu laji-ilme, jonka johtoajatuksena ovat selkeys, yksinkertaisuus ja yhtenäisyys – lajin visuaalisessa ilmeessä toistuvat pelivälineet, lajin nimi ja asiakaslupaus. Yhtenäinen ilme edistää lajin tunnettuutta ja vahvistaa sen mielikuvaa, kun sitä käytetään suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti, kertoo Salibandyliiton toiminnanjohtaja Kari Lampinen.

Salibandyn uusi lajilogo muodostuu Salibandyn symbolista, sanasta ja asiakaslupauksesta Love the way you play. Symbolin lähtökohtina ovat lajin pelivälineet eli salibandyn pallo ja maila. Merkin ja tekstin pääväri on tumman sininen ja lisävärit ensisijaisesti sinisen eri sävyjä.

Visuaalisuus on kuitenkin vain yksi osa uudistusta.

– Kilpailemme urheilussa ja lajien kesken, mutta myös yhä enemmän ihmisten vapaa-ajasta, ja siksi kysymys on siitä, miten erotumme ja erilaistumme. Salibandyn brändiin ja mielikuvaan lajista vaikuttavat toimintamme, päätöksemme ja tekomme arjessa visuaalisen ilmeemme ja viestintämme lisäksi – siis yhtä lailla se kuinka toimimme ja se miltä näytämme, Lampinen taustoittaa.

– Toimimalla vahvalla maalintekijän asenteella voimme rakentaa salibandylle mielikuvan rohkeana, intohimoisena, yhteisöllisenä edelläkävijä-lajina, toiminnanjohtaja luottaa.

Uusi ilme näkyy jatkossa laajalti Salibandyliiton viestintäkanavissa, markkinointimateriaaleissa ja myös maajoukkueiden asusteissa. Logon peruselementtejä, tekstityyppejä ja apuvärejä käyttämällä ja muuntelemalla uusi ilme taipuu eri tarpeisiin (maajoukkueet, Salibandyliiga, Suomen cup, Superfinaali jne.)   

Salibandyn uuteen ilmeeseen voit tutustua tarkemmin Salibandyn brändikäsikirjassa.

Uudet graafiset materiaalit ovat ladattavina tällä sivulla.

Jaa artikkeli