Ideapark ja Classic tavoittelevat Euroopan mestaruutta

Ideaparkin ja Classicin välinen yhteistyö palkittiin Vuoden sponsoritekona Suomessa SPOT Sponsorointi & Tapahtumat ry:n palkintogaalassa maaliskuussa 2022. Voiton myötä parivaljakko edustaa Suomea kansainvälisessä ESA-palkintogaalassa Lontoossa maaliskuussa 2023, jossa eri maiden voittajat kisaavat paremmuudesta Euroopan tasolla.

Suomalaisen sponsoroinnin parhaat valitaan vuosittain SPOT Awards Gaalassa. Vuoden sponsorointiteosta palkittu edustaa Suomea European Sponsorship Associationin (ESA) Awardseissa, jossa palkitaan Euroopan parhaat. Viime vuonna Suomen sponsorointiteoksi valittiin Ideaparkin ja Classicin yhteistyö ja näin ollen se edustaa Suomea maaliskuun 9. päivänä Lontoossa pidettävässä palkintogaalassa. SPOT Awardseissa yhteistyö voitti myös Yleisön suosikki -äänestyksen.

Lue viime vuodelta: Vuoden sponsorointiteko! Classicin ja Ideaparkin yhteistyö palkittiin sponsorointi ja tapahtuma-alan gaalassa

Ideaparkin ja Classicin yhteistyön näkyvin osa on elämyksellinen Bläk Boks -tapahtumanäyttämö, joka mahdollistaa Classicin miesten ja naisten F-liigan kotiotteluiden pelaamisen Ideaparkissa. Yhteistyö sisältää paljon muutakin, kuten mm. markkinointiyhteistyötä sekä palvelu- ja digikehitystä.

”Yhteistyö on molempien osalta strategista ja se rikkoo niin kauppakeskusten kuin myös urheiluseurojen perinteisiä toimintamalleja. Siksi onkin hienoa, että yhteistyömme Classicin kanssa on noteerattu myös asiantuntijoiden taholta”, iloitsee Lempäälän Ideaparkin toimitusjohtaja Visa Vainiola.

”Molempien yhtenä tavoitteena on löytää uusia kohderyhmiä ja tarjota heille enemmän kuin muut”, kertoo Classicin toiminnanjohtaja Pasi ”Passo” Peltola. ”Siinä on onnistuttu ja palaute on ollut hyvää ja se innostaa kehittämään yhteistyötä edelleen.”

Lontoon palkintogaalassa yhteistyö on myös viiden finalistin joukossa urheilusponsoroinnin sarjassa. Kilpailun taso on todella kova ja mukana ovat mm. FC Liverpoolin ja Nivean yhteistyö sekä Heinekenin ja Visan yhteistyö jalkapallon naisten EM2022-kisojen kanssa.

Yhteistyötä on ollut suunnittelemassa ja toteuttamassa myös Markkinointiosakeyhtiö i2.

Jaa artikkeli