Miksi Salibandyliitossa on 30 ihmistä töissä? Mitä ne kaikki siellä tekevät? Mitä hyötyä on Salibandyliiton jäsenyydestä?
Kaikki otsikon ja ingressin kysymykset ovat hyviä ja aiheellisia. Päätimme Salibandyliitossa kaivaa perusteelliset vastaukset kysymyksiin. Kirjoitimme auki ja kuvasimme Salibandyliiton tärkeimmät palvelukokonaisuudet.
– Salibandyliitto tuottaa paljon erilaisia palveluja pelaajien, seurojen ja salibandy-yhteisön tarpeisiin ja haluamme, että he olisivat entistä paremmin tietoisia palveluistamme ja osaisivat hyödyntää niitä. Siksi olemme kuvanneet Salibandyliiton keskeisimmät palvelukokonaisuudet ja viestimme palveluistamme, Salibandyliiton toiminnanjohtaja Kari Lampinen taustoittaa ja jatkaa:
– Palvelukuvausten työstämiseen on osallistunut merkittävä osa Salibandyliiton henkilöstöstä. Lisäksi mukana on ollut seuratoimijoita antamassa palautetta ja kehitysideoita. Olemme myös kouluttaneet henkilöstömme, jotta osaamme kertoa tarjoamistamme palveluista.
Rajasimme tärkeimpien palveluiden määrän tusinaan. Tärkeimmät palvelut ovat:
- Kilpailutoiminta
- Seurakehitys
- Lajin pelaamisen ja harrastamisen edistäminen
- Vaikuttaminen ja olosuhteet
- Viestintä
- Maajoukkuetoiminta
- MAAJOUKKUETIE FBA
- Tapahtumat ja fanikulttuurin kehittäminen
- Sähköiset palvelut
- Koulutus ja materiaalit
- Asiakaspalvelu
- Lajin myynti ja markkinointi
Palveluista on tehty informatiiviset videot sekä kirjoitettu perusteellisesti auki muun muassa seuraavat asiat:
- Mikä on palvelun tavoite?
- Mikä on toiminnan laajuus?
- Mitä palvelu sisältää?
- Ketkä sitä käyttävät ja ketkä sen tuottavat?
- Mitkä ovat palvelun tuotoksia ja hyötyjä?
- Minkälaisia ovat palvelun kustannukset?
Palvelukuvaukset videoiden kera julkaistaan yksi kerrallaan seuraavien viikkojen aikana. Ensimmäisenä esittelyssä on Salibandyliiton kivijalka eli kilpailutoiminta:
Lue ja katso kilpailutoiminnan palvelukuvaus:
Salibandyliiton kilpailutoiminta tarjoaa avaimet käteen – 30 000 ottelua ja 3 000 joukkuetta