XXL on Salibandyliiton uusi pääyhteistyökumppani. Kumppanuus XXL:n kanssa kattaa tiiviin yhteistyön salibandyn F-liigan ja maajoukkueiden kanssa seuraavat kolme vuotta. XXL on mukana myös Salibandyliiton Säbäkipinä-projektissa.
Salibandyn ja XXL:n yhteistyö rakentuu vahvalle yhteiselle arvopohjalle ja tavoitteille. Salibandy on kehittyvä ja kasvava joukkueurheilulaji – XXL haluaa innostaa mahdollisimman montaa suomalaista lajin pariin.
XXL näkyy maajoukkueen pelipaidassa heti 5.–13. marraskuuta Sveitsissä pelattavissa miesten MM-kisoissa. F-liigassa XXL on näkynyt jo tänä syksynä ottelutapahtumissa ja -lähetyksissä.
– Pääyhteistyökumppanuus tukee mainiosti sloganiamme: tuemme eri tasoisia salibandynpelaajia aivan vasta-alkajista maailman huippuihin – Säbäkipinän välityksellä esikoululaisen ensikosketuksesta lajiin aina maajoukkuepelaajien pelipaidassa loistavaan logoomme. Näiden kahden ääripään välillä on valtava kattaus eri ikäluokan ja taitotason pelaajia, joiden aktiivisien arjen osana XXL on jatkossa niin salibandyn kuin muiden harrastusten osalta, XXL Suomen toimitusjohtaja Pasi Lämpsä kommentoi.
XXL on urheiluliikekonsepti, jonka liideidea on yksinkertainen: laaja valikoima, tunnettuja merkkituotteita ja edulliset hinnat. Suomen ensimmäinen XXL-tavaratalo avattiin huhtikuussa 2014 Vantaan Tammistoon. Tämän jälkeen Suomen tavarataloverkosto on kasvanut 17 tavarataloon.
Salibandyliitto on puolestaan valtakunnallinen liikunta- ja urheilujärjestö, jonka tehtävänä on edistää, valvoa ja ohjata maamme salibandyn ja sählyn harrastusta ja kehitystä. Rekisteröityjä pelaajia salibandyllä on yli 50 000 ja harrastajia 300 000.
– Salibandyliitto on todella tyytyväinen uudesta kumppanuudesta, joka on aidosti mukana kasvattamassa lajin tunnettavuutta sekä liikuttamassa nuoria. Salibandy tulee olemaan suurempi kuin koskaan XXL:n myötä. Arvomme ovat yhteneväisiä, mutta eritoten yhteisöllisyys kohtaa täydellisesti tässä kumppanuudessa, Salibandyliiton kaupallisten asioiden päällikkö Timo Toivonen kertoo.
Maajoukkueiden ja F-liigan lisäksi XXL on mukana Säbäkipinässä, joka on koko salibandyn yhteinen lasten matalan kynnyksen toimintamalli. Säbäkipinän perimmäinen tarkoitus on saada lapsia ja perheitä lajin pariin, tuoda ylpeyden aihetta jo harrastavien ja kilpailevien keskuudessa.
– Odotamme innolla alkavaa yhteistyötä Salibandyliiton kanssa. XXL Team Sales on tehnyt menestyksekästä yhteistyötä useiden salibandyjoukkueiden kanssa, joten kyseinen yhteistyö tulee varmasti nostamaan XXL:n tunnettuutta ja uskottavuutta lajipiireissä entisestään. Tavoitteenamme on aina ollut kannustaa ihmisiä urheilemaan, joka on myös Säbäkipinän tavoitteena. Yhdessä Säbäkipinän kanssa tulemme innostamaan koululaisia ympäri Suomea salibandyn pariin, XXL Suomen sosiaalisen ja digitaalisen median koordinaattori Emilia Kangas kuvailee.