Salibandyliiton viestintä vahvistaa sisällöntuotantoverkostoaan. Kenties juuri sinulla?
Salibandyliiton viestintä tuottaa merkittävän osan sisällöistään tekijäverkostoja hyödyntämällä. Verkostoon haetaan nyt uusia tekijöitä. Haussa on monipuolisia ja erilaisia sisällöntuottajia.
Liiton viestintä on kiinnostunut motivoituneista ja aktiivisista sisällöntuottajista, joiden osaamispankista löytyy video- ja valokuvien, grafiikan ja tekstin tuottamista. Somen ymmärrys on myös olennaista.
– Kaikkia edellä mainittuja ei tarvitse taitaa, mutta esimerkiksi lyhytvideoille ja niiden tekijöille on jatkuvasti tilausta. Työtehtäviä ja keikkoja on tarjolla monenlaisia. Aika paljon ratkaisee myös motivaatio ja aktiivisuus. Mielellään sitä ottaa remmiin tyyppejä, joilla halu tehdä ja pyrkimys eteenpäin, Salibandyliiton viestintäjohtaja Jussi Ojala sanoo ja jatkaa:
– Hyvät hoksottimet ovat myös eduksi – tärkeää olisi ymmärtää, että minkälaiset asiat kiinnostavat ja minkälaisia tulokulmia sisältöihin kannattaa rakennella. Tukea ja oppia tekemiseen saa toki minulta ja muulta tiimiltä.
Sisällöntuottajilta ostetaan palveluita palkkioperusteista (firman tai verokortin kautta). Salibandyliitto järjestää vuosittain yli 31 000 ottelua sekä useita erilaisia tapahtumia, joten hyville tekijöille keikkaa on tarjolla reippaasti. Aika ajoin myös F-liigalla on tarvetta sisällöntuottajille. Oman kiinnostavan vivahteensa tulevien vuosien viestintään tuovat myös peräkkäisinä vuosina pelattavat miesten ja naisten MM-kisat Suomessa 2026 ja 2027.
Salibandyliitolla on vahva oma media. Liiton somekanavilla on noin 150 000 seuraajaa ja sisältöjen tavoittavuus liikkuu vuositasolla 35-50 miljoonan välillä. Liiton verkkosivuilla vierailee vuodessa noin miljoona ei kävijää. Tulospalvelussa sivulatauksia on jopa 50 miljoonaa vuodessa.
– Salibandyliitto on näkyvä toimija ja merkittävä liikuttaja, yksi isoimmista lajeista. Tässä on hyvä mahdollisuus päästä osaksi kiinnostavaa sisällöntuotantomyllyä. Teemme vuositasolla valtavan määrä erilaista viestintää. Laittakaahan rohkeasti hakemuksia tulemaan, Ojala kommentoi.
Lisätietoja/hakemukset:
Jussi Ojala, Salibandyliiton viestintäjohtaja
040 7774831, jussi.ojala(at)salibandy.fi
—
Vinkki – Urheilumarkkinointia-podcastin tuoreessa jaksossa on paljon taustatietoa Salibandyliiton viestinnästä: