Salibandymuseon tuottama Nostalgiapalat-podcast palaa eetteriin pienen tauon jälkeen. Aluillaan on jo viides tuotantokausi. Jaksossa numero 45 pureudutaan Hirviteatterin rytkeeseen.
Jyväskylän Happee on tutkitusti tunnetuin suomalainen salibandyjoukkueen brändi. Saavutus ei ole tuurilla ansaittua, vaan sen eteen tehtiin enemmän ja vähemmän suunnitellusti työtä erityisesti 2010-luvun alkupuoliskolla. Noita aikoja ovat muistelemassa punaisissa housuissaan Hirvirytkeen tirehtööreinä vuosina 2011-2015 toimineet Lasse Riitesuo ja Jani Orava.
Kaksikko kertoo millä keinoin Hirviteatteri nostettiin uudelle tasolle. Tirehtöörit paljastavat avoimesti toimintansa logiikan ja markkinointijipot. Ja intoutuvatpa tirehtöörit antamaan myös rahan arvoisia vinkkejä, kuinka seurat voisivat kasvattaa kaupallista arvoaan ja seurabrändiään.
Lopussa intoudutaan vielä ruotimaan salibandyn kaupallista potentiaalia tulevaisuudessa ja lajitoimijoiden itsetuntoa. Studioisäntänä toimii tuttuun tapaan museoukko Jari Kinnunen.
00:00:00 – 00:23:40 Maailman seuratuin salibandyseura
Makuuhuoneen kautta yhteen
Jypinkylä
Huijaamalla seuran taustoille
Kilpaillaan Jypiä vastaan
Sosiaalisen median markkinointipakettien myynti
Falunin ohi somessa
”Aletaan maailman seuratuimmaksi”
Fake it till you make it
Maailman paras kotiyleisö
Yleisön osallistaminen
Seppo puliukkona
00:23:41 – 00:51:37 Vinkkejä seuran brändiarvon kasvattamiseksi
Missä onnistuttiin?
”Loppuunmyyty”
Lajikuplan ulkopuolisen markkinoinnin merkitys
Rentoutta ja uskallusta
Kansainvälinen kulma ja potentiaali
Ulkomaalaistaustaiset mukaan toimintaan
Rohkeus – ole isompi kuin olet
Uusi Hirviareena 2.0
Mestaruusjuhlat 2014