Salibandyliiton huippu-urheilusektori on järjestänyt naisten huippusalibandylle verkkoseminaareja. Kolmannessa webinaarissa tällä viikolla aiheena olivat pelaajien mahdollisuudet ja keinot nostaa itseään, joukkuettaan ja lajiamme esiin sosiaalisessa mediassa.
– Ensimmäisessä webinaarissa pelaajat nostivat esiin ylpeyden omasta lajista ja erityisesti F-liigasta sekä niiden esiintuomisen somessa, Salibandyliiton huippu-urheilujohtaja Jarkko Rantala kertoo.
– Halusimme nyt antaa pelaajille vinkkejä ja työkaluja toteuttamaan omalta osaltaan entistä parempaa somevaikuttamista.
Aihe oli erityisen toivottu pelaajien keskuudessa, ja heitä olikin etäyhteyden kautta mukana naisten sarjan F-liigaseuroista ympäri Suomea. Puolitoistatuntisen seminaarin veti F-liigan markkinointipäällikkö Toni Nikunen, ja vierailijoina seminaarissa olivat Classicin Jussi Piha sekä markkinatutkimusyritys Sponsor Insightista Teemu Ratilainen ja Lidia Dimov.
Aktiivisesta sosiaalisen median esiintymisestään tunnetun Classicin maailmanmestarihyökkääjä Jussi Pihan haastattelu oli tehty etukäteen Tampereella. Piha kertoi tarinansa ja taustoitti sitä, miten teki itsestään ammattiurheilijan. Keskeisessä roolissa yhteistyökumppanuuksista muodostuvassa tulossa ovat pelaajan sosiaalisen median käyttö ja henkilöbrändi. Piha antoi käytännön vinkkejä somen hyödyntämiseen ja siihen, kuinka pelaajan kannattaa lähestyä yrityksiä yhteistyömahdollisuuksilla.
Sponsor Insight kertoi pelaajien esiintymisestä somessa ja kuinka pelaajat luovat kiinnostavuutta somen avulla. Ratilainen ja Dimov antoivat taustatueksi myös tutkimustietoa naisten sarjan tunnettuudesta ja esimerkiksi, miten tehdään autenttista ja uskottavaa someyhteistyötä brändien kanssa.
Puolitoistatuntisen seminaarin loppuun Toni Nikunen heitti pelaajille haasteen postata jotakin, mikä olisi liitettävissä aihetunnisteeseen #FLIIGA . Haasteen tarkoituksena oli aktivoida pelaajia heittäytymään ja näyttämään joukkovoimaa, miten naisten sarjan pelaajien avulla voidaan saada aikaiseksi someilmiöitä.