Arttu Arffman ja Simo Leppänen valmentavat Suomen U19-naisia

Arttu Arffman ja Simo Leppänen valmentavat Suomen U19-naisia

nu19_valkut

Arttu Arffman ja Simo Leppänen luotsaavat yhdessä päävalmentajina Suomen U19-naisia kohti Sveitsissä toukokuussa 2027 pelattavaa MM-turnausta. Salibandyliiton hallitus vahvisti valmentajanimitykset viime viikon kokouksessaan.

– Suomen keväällä maailmanmestaruuteen päävalmentajana johtanut Jarkko Rinne jäi omasta tahdostaan pois keskittyäkseen muuhun, ja mietimme mahdollisimman hyvää ratkaisua edessä olevaan poikkeukselliseen vuoden mittaiseen kisaperiodiin, Salibandyliiton huippu-urheilujohtaja Petri Kettunen kertoo.
– Keskustelujen jälkeen päätimme, että mennään tässä kohdin kahden päävalmentajan johdolla. Muu taustatiimi pysyy muuten samana paitsi että Miika Peräkylä liittyy uutena mukaan.

Arttu Arffman ja Simo Leppänen kuuluivat jo nyt MM-kultaa voittaneen joukkueen valmennustiimiin.

Kansainvälisen Salibandyliiton IFF:n päätettyä järjestää lajin arvokisakalenterin uuteen malliin on U19-naisten MM-turnausten väli tässä kohdin tutun kahden vuoden asemesta vain yksi vuosi.

U19-naisten taustat:

Arttu Arffman, päävalmentaja
Simo Leppänen, päävalmentaja
Miika Peräkylä, valmentaja
Ville Lindgren, maalivahtivalmentaja
Minttu Broström, fysioterapeutti
Joni Puhakka, fysioterapeutti
Lauri Tourunen, joukkueenjohtaja

KATEGORIA:

JAA:

SUOSITTUA

UUSIMMAT

Salibandyn tulospalvelu

Jokainen ottelu. Jokainen maali. Salibandyn tulospalvelussa.