Salibandymaajoukkueet ja Unihoc neljän vuoden jatkosopimukseen

Salibandymailojen pitkäaikaisin valmistaja Unihoc jatkaa Suomen salibandymaajoukkueiden kumppanina kohti MM2020-kotikisoja ja sen jälkeenkin.

Unihoc on salibandyvälineiden pioneeri sanan varsinaisessa merkityksessä. Ensimmäiset sählyyn tarkoitetut mailat Unihocilta tulivat markkinoille jo vuonna 1972. Siitä lähtien se on ollut vaikuttamassa salibandyn kehitykseen välinepuolella ja pitänyt vahvan asemansa mailaevoluution ja uusien mailamerkkien puristuksessa tähän päivään saakka.

Unihoc on salibandymailojen markkinajohtaja maailmanlaajuisesti. Etenkin emämaassa Ruotsissa ja Keski-Euroopassa perinteisellä brändillä on vahva jalansija ja käyttäjäkunta. Unihoc haluaa olla yhä merkittävämpi toimija välinepuolella myös Suomessa. Tähän yhteistyö Suomen maajoukkueiden kanssa tarjoaa oivan paikan.

– Suomen maajoukkueet salibandykruunun jalokivenä ovat olleet meille merkittävä partneri ja Unihocin tunnettuus suomalaisessa salibandyskenessä on parantunut ensimmäisen kolmen vuoden sopimusjakson aikana. Yhteistyö on ollut molemmin puolin hyvällä tasolla ja on syytä uskoa, että Unihoc brändinä hyötyy tästä kumppanuudesta jatkossakin, kertoo Unihoc-mailamerkkiä Suomessa edustavan ja maahantuovan GD Promotions Oy:n myyntijohtaja Jaakko Fredrikson.

Unihoc on ollut Suomen maajoukkueiden yhteistyökumppani viimeiset kolme vuotta ja uusi sopimus takaa näkyvyyden kaikkien Suomen salibandymaajoukkueiden peliasuissa ja maalivahtivarusteiden toimittajana aina 2022 saakka. Tärkeä etappi yhteistyössä ovat vuoden 2020 miesten MM-kisat Suomessa.

– Suomen miesten maajoukkuetta seurataan laajalti ja yhä enemmän MM-kisoja kohti mentäessä, joten haluamme ehdottomasti olla mukana tällä matkalla, Fredrikson toteaa.

Paitsi näkyvyys huippusalibandyssa, Unihoc on yhteistyön kautta mukana myös harrastajatasolla tarjoamalla mm. mailoja ja palloja Salibandyliiton käyttöön erilaisissa matalan kynnyksen lajinedistämishankkeissa.

Maajoukkueiden myyntiä ja markkinointia hallinnoivan SSBL Salibandy Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Nurminen näkee Unihoc-yhteistyössä merkittäviä mahdollisuuksia.
– Olen tosi iloinen, että saamme jatkaa yhteistyötä Unihocin kanssa, joka on arvostettu brändi meillä ja muualla. Meitä molempia yhdistää kasvuhalukkuus. Salibandy lajina kasvaa edelleen, kuten myös toiminta maajoukkueiden ympärillä. Kun kumppanilla on tavoitteena kasvattaa markkinaosuuttaan Suomessa, niin näistä lähtökohdista on kummankin hyvä ponnistaa eteenpäin.
– Toki pohjalla on myönteinen kokemus edelliseltä sopimuskaudelta. Unihocin toiminta on ollut joustavaa ja maajoukkueet ovat olleet tyytyväisiä Unihocin toimittamiin varusteisiin.

Kumpikin osapuoli näkee tärkeänä sopimuskauden pituuden.
– Lähtökohtana oli katsoa jo MM2020-kotikisojen jälkeiseen aikaan. Suoria neljän vuoden mittaisia sopimuksia tehdään harvemmin. Näin pitkä aikajänne tarjoaa paremmat mahdollisuudet saada tuloksia aikaan. Olen tyytyväinen Suomen salibandymaajoukkueiden puolesta, että Unihocilla on tahtotila sitoutua pidempään yhteistyöjaksoon, Kimmo Nurminen päättää.

Kuvateksti: SSBL Salibandy Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Nurminen (vas.) ja Unihoc-tuotemerkkiä Suomessa edustavan GD Promotions Oy:n myyntijohtaja Jaakko Fredrikson allekirjoittivat yhteistyösopimuksen, jonka myötä Unihoc tukee Suomen salibandymaajoukkueiden toimintaa seuraavat neljä vuotta.

Jaa artikkeli