Palveluesittely: Salibandyliitto kehittää fanikulttuuria ja järjestää elämyksellisiä tapahtumia

Salibandyliitto esittelee syksyn 2019 aikana tärkeimmät palvelunsa. Tällä kertaa esittelyssä on tapahtumat ja fanikulttuurin kehittäminen.

Julkaistu 8.10.2019 14:50

Tausta: Mitä te siellä Salibandyliitossa teette?

TAVOITE
: Tarjoamme kuluttajille ja yhteistyökumppaneille elämyksellisiä, yhteisöllisiä ja kiinnostavia tapahtumia sekä kehitämme fani- ja kannatuskulttuuria lajin mediahuomion ja kiinnostavuuden lisäämiseksi.

TOIMINNAN LAAJUUS JA PALVELUN SISÄLTÖ: Järjestämme kansainvälisiä ja kansallisia huippu-urheilutapahtumia, kehitämme pääsarjojen ottelutapahtumia yhteistyössä seurojen kanssa sekä tarjoamme tukipalveluita seurojen tapahtumajärjestelyihin ja tapahtumaosaamisen kehittämiseksi.

  • Maaottelutapahtumat ja TEHO Sport Suomen Cup -finaalit: Tapahtumien projektinhallinta, operatiivinen johtaminen ja tuotteistaminen sekä järjestäjäkumppaneiden valinta ja seurayhteistyön kehittäminen.

  • Pääsarjat: Tapahtumaotteluiden yhtenäistäminen ja konseptointi. Tukimateriaalit ja konsultointi seurojen tapahtumaosaamisen kehittämiseksi. Finaalisarjojen tapahtumajärjestelyjen tukeminen.

  • Fanikulttuurin kehittäminen: Hyödynnämme fanikulttuurin kehityssuunnitelman pohjalta maaottelutapahtumia välineenä fanikulttuurin kehittämisessä mm. toteuttamalla fanimatkoja ja -palveluita arvokisoihin. Tuemme seurojen fanikulttuurin kehittymistä edistämällä maajoukkuepelaajien tunnettuutta ja luomalla monistettavia toimenpiteitä fanikulttuurin kehittämiseksi.

  • Tapahtumaosaamisen kehittäminen: Kehitämme salibandyn toimijoiden tapahtumaosaamista ja tarjoamme tukimateriaaleja sekä asiantuntijapalveluita seurojen tapahtumaosaamisen kehittämisesksi.

  • Salibandyliiton tapahtumien tuotteistaminen: Osallistuminen Sunsäbän, Katusählyn ja muiden harrastepelaamisen tapahtumakonseptien kehitystyöhön.

  • Kansainvälinen yhteistyö: Osallistumme kansainvälisten turnausten ja otteluiden kehittämiseen yhteistyössä muiden maiden kanssa. Kansainvälisen Salibandyliiton tapahtumien hakeminen ja projektien käynnistys (tapahtumaorganisaatiot rakennamme tapahtumakohtaisesti).

PALVELUN KÄYTTÄJÄT: Palvelua käyttävät kuluttajat, seurat, pelaajat ja yhteistyökumppanit. Tapahtumat luovat alustan, jossa käyttäjät kohtaavat.

PALVELUN TUOTTAJA: Salibandyliiton kehityspäällikkö vastaa palvelun operatiivisista toiminnoista sekä kehitystyöstä. SSBL Salibandy Oy vastaa markkinoinnista ja myynnistä. Salibandyliiton kilpailusektori vastaa ottelutapahtumien kilpailutoiminnoista ja seurat toimivat tapahtumissa järjestäjäkumppanina sekä pääsarjaotteluissa vastuujärjestäjänä. Alihankkijoilta ostetaan tapahtumiin ammatti- ja asiantuntijapalveluita.

PALVELUN TUOTOKSET JA HYÖDYT: Tapahtumat tuottavat kuluttajille ja pelaajille elämyksiä sekä mahdollistavat kohtaamisia esikuvien, fanien ja yhteistyökumppaneiden kesken. Tapahtumat toimivat välineenä fanikulttuurin kehittämiseksi – fanien toiminta on järjestäytyneempää sekä sosiaalisesti hyväksyttyä.

Liigaseurojen tapahtumaosaaminen paranee ja yhtenäistyy. Ottelut tarjoavat mahdollisuuden fanitoiminnan luomiseksi. Tapahtumat mahdollistavat myytäviä kaupallisia elementtejä tapahtumajärjestäjälle.

Laadukkaat tapahtumat lisäävät lajin kiinnostavuutta ja mediahuomiota.

PALVELUN KUSTANNUKSET: Toiminta kuuluu Salibandyliiton palveluihin eikä siitä veloiteta erikseen. Kuluttajalle palvelusta koituu kustannuksia pääsylipuista, fanituotteista sekä matkustamisesta.

Seuroille tukipalvelut sisältyvät Salibandyliiton jäsenmaksuun. Yksittäisissä sarjaotteluissa kotijoukkue toimii tapahtuman järjestäjänä ja kantaa ottelutapahtuman kustannukset ja taloudellisen riskin. Salibandyliiton tapahtumatuotannoissa, joissa seura on järjestäjäkumppanina, seuralle koituvat kulut kompensoidaan järjestäjäkorvauksin.

Yhteistyökumppanuuksien arvo määritellään näkyvyyden ja sisällön mukaan.

PALVELUN ONNISTUMISEN MITTAAMINEN: Katsojamäärien kehitys, tapahtumien taloudellinen tulos, tapahtumien saama mediahuomio, mitattu kävijätyytyväisyys sekä faniyhteisöiden lisääntyminen kertovat palvelun onnistumisesta.

Lue myös:
Seurakehitys on seurojen tuki ja turva
Kilpailutoiminta tarjoaa avaimet käteen – 30 000 ottelua ja 3 000 joukkuetta

Kuva: Anssi Koskinen

CraftEerikkiläLIDLOsuuspankkiSuveraSubwayTeho sportTupla+UnihocVeikkausVW-HyötyautotBiokia
Fais est. 1993TalgrafStadium

Käytämme sivustollamme evästeitä ja muita vastaavia tekniikoita. Tallennettavista tiedoista voit lukea tietosuojaselosteesta.